Методичні «посиденьки»

Новини - Новини

Під час осінніх канікул кафедрою гуманітарних і суспільних наук Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 6 було проведено цікаве й корисне засідання «Методичні «посиденьки». Розпочала його Носенко Л.В. , яка налаштувала вчителів на роботу словами про те, що осінь – особлива пора. Це час натхнення, роздумів, реалізації творчих задумів. Було сказано про те, що зараз в умовах оновлення освітнього простору актуальними є слова відомого американського вченого: «Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому оточенні». Тому тема засідання була обрана не випадково – « Інновації в неперервному розвитку професійної компетентності вчителя, їхня роль в активізації творчого потенціалу учнів і підвищення якості освіти».

 

 

Учителі кафедри поділилися інноваційними прийомами й формами роботи, які допоможуть дітям краще запам’ятати, зрозуміти матеріал, навчитися застосовувати його на практиці, креативно мислити, усебічно розвиватися,розповіли, як можна залучати ресурси Інтернету для покращення навчально-виховного процесу.

Так , Носенко Л.В. ознайомила з можливістю використання на уроках матеріалів, що пропонують відеорепетитори, які рекомендують  при вивченні певних тем  застосовувати прийоми  візуалізації та асоціативного мислення.

Ясько А.М. повідомила, що важливим на уроках гуманітарного циклу є розвиток критичного мислення. Тому доцільно використовувати такі прийоми: кластер, веббінг, ментальну карту. Це дає можливість учням групувати матеріал, вибирати головне,пов'язувати факти, робить дітей не пасивними слухачами, а активними творцями уроку. З'ясувати позицію учня з того чи іншого питання допоможе прийом "Бурідановий віслюк ("Займи позицію", "Сітка Елвермана"). Навчити дітей обирати найголовніше, використовувати свій мовленнєвий потенціал, власне бачення героя допоможе створення діаманти (неримованого вірша певної структури).

Білан О.Г.розповіла про участь у VІІ Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей "Мій особистісно зорієнтований урок", який відбувся 5-6 жовтня 2017 року в м.Біла Церква. Вона поділилася досвідом, як можна застосовувати експрес-уроки О.Авраменка на уроках української. Так, після перегляду відео "ЛатЕ чи лАте" члени кафедри гуманітарних та суспільних наук перевірили власні знання правопису іншомовних слів. Присутні дізналися про інтерактивний квест "Я люблю українську", проведений Оксаною Григорівною на сторінках блогу http://oksanabilan.blogspot.com.  Учні 5-8-х класів, виконуючи різноманітні завдання, висловлювали власні очікування від навчального року, "творили дива", підписували вітальні листівки для тата, робили фото природи та давали їм назву... Квест -  надзвичайно  популярний та сучасний вид роботи. До того ж, учням цікаво було самостійно розміщувати в блозі власні відповіді й відразу їх бачити в Інтернеті.

Блискуче впоралися колеги і з творчими завданнями від Оксани Григорівни: склали рядки поезії, розгублені  на осінньому пейзажі, розгадали ребуси .

Костюченко Т.М. розповіла про методичний прийом « Шість капелюхів». Він є доцільним під час опрацювання великого за обсягом твору, адже діти  розподіляються на  групи  й залежно від загальновідомого значення кольорів отримують завдання.

Кравчук В.І. зазначила, що важливим у навчальному процесі є знаходження зв’язків між літературними творами та іншими видами мистецтва. Тому розповіла про такі цікаві й  ефективні форми  роботи , як « Мальований вірш», « Асоціативний твір», «Фотовірш», де асоціаціями стають не слова, а малюнки  та фотографії.

Андрієвська Л.М. ознайомила з цікавою графічною технікою – сангіна. Це розвиває творче мислення, уяву, фантазію, робить навчальний процес цікавим і неповторним. Учителі кафедри теж спробували скласти колективну казку й  намалювати її.  Такі методичні засідання допомагають активізувати творчий потенціал учителя й сприяють  підвищенню якості освіти.

Носенко Л.В.,

учитель української мови та літератури,

завідуюча  кафедрою гуманітарних наук

 

Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 6